Miejsce pracy: Katowice
Ogłoszenie o naborze Nr 149172
Warunki pracy
Budynek Urzędu przy ul. Jagiellońskiej 25 w Katowicach – wyposażony w podjazd, windy osobowe oraz toalety dostosowane do potrzeb osób niepełnosprawnych. Stanowisko pracy zlokalizowane w pomieszczeniach biurowych na III piętrze budynku. Obsługa komputera powyżej 4 godzin dziennie. Obsługa urządzeń wielofunkcyjnych (np. drukarka, skaner). Konieczność prowadzenia rozmów telefonicznych. Praca w terenie, zagrożenie korupcją. Obsługa klientów zewnętrznych przedstawiciele i pracownicy jednostek samorządu terytorialnego oraz prywatni właściciele nieruchomości w celu udzielania informacji związanych z prowadzonymi postępowaniami, udzielania wyjaśnień, interpretacji przepisów.
Zakres zadań
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody w sprawie stwierdzenia nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego (gminy, powiaty, województwo) nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne.
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody w sprawie stwierdzenia nabycia mienia Skarbu Państwa tj. nieruchomości zajętych pod drogi publiczne na rzecz powiatów i województwa.
- Przyjmuje klientów indywidualnych i przedstawicieli podmiotów publicznoprawnych w celu udzielania im informacji związanych z prowadzonymi postępowaniami administracyjnymi, wyjaśnień i interpretacji obowiązujących przepisów.
- Prowadzi postępowania administracyjne w celu przygotowania projektów decyzji wojewody lub postanowień w sprawach zmian, uchyleń oraz sprostowań decyzji a także wznowień postępowań dotyczących nabycia przez Skarb Państwa lub właściwe jednostki samorządu terytorialnego nieruchomości prywatnych zajętych pod drogi publiczne oraz nabycia mienia Skarbu Państwa przez województwo i powiaty.
- Potwierdza ostateczność wydanych w Oddziale decyzji wojewody w celu zawiadomienia właściwych sądów rejonowych prowadzących księgi wieczyste o zmianie właściciela nieruchomości wynikającej z tych decyzji, jak również przekazania właściwym miejscowo starostom ostatecznych decyzji w celu wprowadzenia zmian w ewidencji gruntów.
- Prowadzi sprawy związane z powoływaniem biegłych (geodetów uprawnionych).
- Prowadzi postępowania w zakresie udostępniania informacji publicznej.
Wymagania niezbędne
wykształcenie: wyższe
doświadczenie zawodowe/staż pracy: co najmniej 6 miesięcy doświadczenia zawodowego w administracji publicznej na stanowiskach związanych z prowadzeniem postępowań administracyjnych lub co najmniej 2 lata w administracji publicznej na stanowiskach urzędniczych
- znajomość ustaw: Przepisy wprowadzające ustawy reformujące administrację publiczną - art. 60, 73 i art. 103, o gospodarce nieruchomościami (w szczególności część dot. odszkodowań za wywłaszczone nieruchomości), o drogach publicznych
- znajomość Kodeksu postępowania administracyjnego, Kodeksu cywilnego (w szczególności część ogólna oraz przepisy dotyczące własności i spadków)
- organizacja pracy i orientacja na osiąganie celów, współpraca, komunikacja
- w służbie cywilnej nie może być zatrudniona osoba, która w okresie od dnia 22 lipca 1944 r. do dnia 31 lipca 1990 r. pracowała lub pełniła służbę w organach bezpieczeństwa państwa lub była współpracownikiem tych organów w rozumieniu przepisów ustawy z dnia 18 października 2006 r. o ujawnianiu informacji o dokumentach organów bezpieczeństwa państwa z lat 1944–1990 oraz treści tych dokumentów - nie dotyczy kandydatek/kandydatów urodzonych 1 sierpnia 1972 r. lub później
- Posiadanie obywatelstwa polskiego
- Korzystanie z pełni praw publicznych
- Nieskazanie prawomocnym wyrokiem za umyślne przestępstwo lub umyślne przestępstwo skarbowe
Wymagania dodatkowe
- znajomość ustaw: Prawo geodezyjne i kartograficzne (w szczególności przepisy dotyczące ewidencji gruntów i budynków oraz zatwierdzania podziałów nieruchomości), o samorządzie gminnym (w szczególności przepisy regulujące zakres działania i zadania gminy)
- myślenie analityczne, orientacja na klienta